תחילה, קהל הגולשים היה חשדן ולא מיהר לבצע את הקניות שלו בחנויות האינטרנטיות. כיום? מרכזי קניות מדווחים על קשיים בעקבות תנועה דלה מאד של מבקרים. בשנת 2018, יותר ויותר לקוחות בוחרים לבצע את הקניות שלהם בקליק דרך המחשב או המכשיר החכם. חנויות ה- E-Commerce מציעות חווית קניה עשירה ומהנה בעולמות הטקסטיל, המזון, מוצרי החשמל ורהיטים, גאדג'טים ועוד.
לפי KillerMedia, אם גם אתם בדרך להקמת אתר העוסק במסחר, הרי שהמטרה הברורה שלכם היא למכור כמה שיותר. הדגשים הבאים יסייעו לכם למנף את המכירות, להשאיר את הגולשים באתר וגם להחזיר אותם לסביב קניות נוסף:
לפני היצאה לדרך, הכירו את המתחרים שלכם
הנושא של בניית אתרים הוא קריטי בתהליך הקידום. סביר מאד להניח כי ישנם מתחרים, ואולי גם מתחרים ראויים, לחנות שאתם רוצים להקים. כדאי מאד שגם אתם תכירו את המתחרים שלכם לפני הציאה לדרך עם בניית האתר. כשאתם בוחנים אתרים מתחרים, אתם יכולים להבין בין השורות מה גרם להם להצליח ולהוביל בתחומם. בדיקה מקדימה שכזו יכולה להעלות כי מה שהפך את האתר אטרקטיבי הוא המחירים הנוחים, האספקה המהירה, מגוון המוצרים, בלעדיות על מוצרים שונים וכן הלאה. למדו מתקדימים – הם יסייעו לכם רבות. בהקשר זה גם בחירת אחסון אתרים איכותי הוא חשוב לתהליך.
עיצוב האתר: באיזו חנות אתם הייתם רוצים לקנות?
חווית המשתמש היא תחום חשוב שמשקיעים בו רבות גם עם בניית אפליקציות וגם עם בניית אתרים. מאחר והאתר שלכם הוא בסופו של דבר חנות שרוצה לגרום לכמה שיותר גולשים להגיע אל הקופה, חשיבות חווית המשתמש אף עולה. נסו לדמיין את עצמכם נכנסים אל חנות בקניון: עד כמה נראות החנות, הריח בה, הארגון בה והעיצוב שלה משפיעים על החוויה שלכם? צרו סביבה מעוצבת לאתר שלכם, כך שההנאה הגדולה שבלהתחדש במוצר תהיה נוכחת גם בחנות האינטרנטית שלכם.
השקיעו בתמונות איכותיות
קשה מאד למכור מבלי לצרף תמונות של הפריט שאתם רוצים למכור. שימו לב כי אין כל חשיבות לתחום בו אתם עוסקים ולנחיצות התמונות. לכן, גם אם אתם מוכרים מטען למכשיר נייד, כוסות פלסטיק או ערכת איפור, חשוב שתצורף תמונה לשורת התיאור של המוצר. הגולשים רוצים לקבל תחושה כמה שיותר קרובה אל הדבר האמיתי, והדרך לעשות זאת היא עם תמונות באיכות גבוהה המייצגות את כל המוצרים הנמכרים.
טפחו אזור של טיפים מקצועיים בתחום הרלוונטי לכם
בחנות במרכז הקניות ישנם אנשי שירות. בחנות האינטרנטית? אזור של טיפים ומאמרים. טפחו אזור באתר שלכם המיועד כולו להמלצות, מדריכים, טיפים ותכנים שיכולים לתרום לקהל הגולשים שלכם. מעבר לכך שאזור שכזה יגרום לגולשים להישאר יותר זמן באתר וכך הוא יקודם, הרי שכך אתם משרתים במידה רבה את קהל הגולשים.
אם החנות שלכם היא חנות איפור לדוגמא, צרפו מאמרים על הטרנדים החמים לחורף 2019, אילו צבעים עתידים להוביל את הקיץ, איך להתאפר בכמה דקות, מוצרי האיפור שחובה לשים בכל תיק וכן הלאה.
אמינות ונגישות – איך יוצרים אותן?
- המלצות – תנו לגולשים החדשים נגישות להמלצות של לקוחות מרוצים. קריאת המלצות מרגיעה את הגולשים החדשים, תוך שהם יכולים לבצע את הרכישה מכם בראש שקט.
- טופס יצירת קשר – תנו לגולשים את התחושה כי זמינים להם בכל שלב ושלב, וכי הם לא נמצאים לבד בחנות.
- תמונות שלכם – קל יותר להתחבר לתמונה מאשר למלל. צרפו תמונה שלכם – בעלי האתר. תמונה שלכם יוצרת מעטפת אמינה יותר, אישית יותר וישירה יותר, שרק יכולה לתרום להיקף המכירות.