אחד האתרים הנפוצים ביותר ברחבי הרשת, הוא אתר התדמית. בעת שתקלידו ביטויים מסויימים (לדוגמא: מתחם אירועים בשרון), תוכלו להבחין כי חלק נכבד מהתוצאות המופיעות בעמוד הראשון הוא של אתרי תדמית. אתר התדמית מאופיין במידע אינפורמטיבי המונגש לגולש אודות בית העסק. אם צריך לפצח את נוסחת ההצלחה לבניית אתר התדמית, הרי שהיא מענה על שאלות שככל הנראה הגולש היה שואל אתכם.
אז איך עונים על שאלות הגולשים באמצעות אתר תדמית? בעמודים השונים שבאתר, תוכלו להשיב על אותן שאלות בסיסיות (המיקום שלכם, השירותים, ממוצע מחירים, האם אתם פונים לקהל עסקי או פרטי, האם הרכישה מתבצעת פיסית בחנות או גם אונליין ועוד). אתר התדמית הוא כרטיס הביקור שלכם – זה המייצג אתכם ועושה בעבורכם עבודה שיווקית נפלאה.
מהי המטרה של אתר התדמית בעצם?
לאתר תדמית ישנן כמה מטרות, ולא מטרה אחת. אי אפשר לומר שתפקידו של האתר למכור, אך בהחלט שתפקידו להאיר אתכם באור חיובי כלפי הגולשים שהם בעצם לוקחות פוטנציאליים. אז מהן המטרות של האתר?
- ראשית, לגרום לגולש להבין שהוא הגיע למקום הנכון בעבורו. רושם ראשוני, גם באינטרנט, נוצר תוך כמה שניות. אתר התדמית אמור לעורר סקרנות לגביכם, רצון להכיר אתכם ולבדוק מה אתם מציעים.
- שנית, אתר התדמית צריך לשים את הדגש על הבידול שלכם אל מול המתחרים. כך, התדמית הנוצרת היא של עסק חדשני או כזה שמעניק ערך מוסף בהשוואה למתחרים שבשוק.
- מטרה נוספת היא למתג אתכם כאוטוריטה בתחומכם. מובן כי התדמית שאתם רוצים ליצור היא של עסק רציני, רשמי ומקצועי. הדרך לעשות זאת? באמצעות מעטפת מרשימה של תוכן איכותי, עיצוב מוקפד והצגת הצוות המקצועי.
איך נראה אתר תדמית בסיסי?
- עמוד בית מרכזי
- דף אודות
- עמוד שירותים ומוצרים
- גלריה קטנה/בינונית
- דף יצירת קשר
אתר התדמית – כרטיס הביקור שלכם
אז מי עתיד להיכנס אל אתר התדמית שלכם? בראש ובראשונה, גולשים שמחפשים אחר שירות כמו זה שאתם מציעים. עם הקלדת הביטויים הרלוונטים המובילים אליכם, הם יחשפו אל האתר שלכם וכך אתם מרוויחים חשיפה. כמו כן, הקישור לאתר התדמית יכול להיות מפורסם בשלל נכסים:
- כתובת האתר כחתימה במייל שלכם
- קישור לאתר בעמוד האינסטגרם, הפייסבוק והיוטיוב
- הדפסת כתובת האתר על שקיות, פולדרים ומוצרים נוספים
אתר תדמית טוב מטמיע את ערכי המותג שלכם
כל כניסה של גולש אל האתר שלכם, היא הזדמנות שלכם לספר את הסיפור שלכם. בניית אתר תדמית, יש לשים את הדגש על עיצוב מושך ותכנים מעניינים. כשהגולש ינדוד בין חלקיו השונים של האתר – הוא יכנס לעולמכם! שלבו בכל פינה באתר אלמנטים שמדברים אתכם וצבעים שמזוהים עמכם. אתר תדמית, כמו אתרי אינטרנט מסוגים שונים, צריך להיות מעוצב בשפת המותג שלכם ורק בה. שימו לב כל הלוגו והסלוגן שלכם לא מופיעים רק בדף הבית, אלא בעמודים נוספים.
אתר תדמית טוב בהחלט יכול גם למכור
בהגדרתו, אתר התדמית לא אמור למכור, אלא רק לייצר היכרות ראשונית ביניכם ובין הקהל שמתעניין בכם. עם זאת, לא ניתן להתעלם מהעובדה כי אתר תדמית טוב גם יכול למכור. אחרי גלישה של כמה דקות באתר, יכול הגולש להחליט האם להשאיר פרטים או ליצור אתכם קשר. כך, אתם למעשה זוכים בליד חם, שעם ביצוע העסקה יהפוך גם ללקוח שלכם. בעת שהתדמית שנוצרת טובה, ישנו פתח לעוד המון דברים טובים. איך ממנפים את הסיכוי לאינטראקציה עם הגולשים?
- צ'ט בוט המברך את הגולשים ומציע להם עזרה
- טופס יצירת קשר ידידותי ונוח
- הצעה להרשמה לניוזלייטר
"העסק שלי צריך אתר תדמית?"
בלי לדעת מהו העסק שלכם, התשובה היא חיובית. אם בעבר היו אלו כרטיסי הביקור שהיו לכל העסקים, כיום אלו אתרי התדמית. היתרון הגדול של האתר הוא שהוא עובד בעבורכם 24/7 – ללא הפסקה! כך, בכל שעה ביום, גולשים (לקוחות) נחשפים אליכם, לומדים אתכם ופונים אליכם בהתאם למידת הרלוונטיות. לוותר על אתר תדמית זה לוותר על חשיפה ואפשרות ממשית להתרחבות.
מוותרים על בניית אתר תדמית? זה מה שקורה
כיום, התרבות הדיגיטלית לא באמת מאפשרת לכם לוותר על בניית אתר תדמית. תמיד תוכלו לבחור שלא לבנות אתר, אך ישנן השלכות שכדאי שתהיו מודעים להן:
- הסטנדרט הוא שלכל עסק יש אתר. לכם אין? נשארתם מאחור
- כשלקוח מחפש שירות או מוצר, הוא מתחיל לרוב בחיפוש מקוון
- כשאין לכם אתר, אתם מצמצמים משמעותית את החשיפה שלכם
- אתר תדמית מאפשר לכם לפרסם נכסים דיגיטלים כדוגמת פייסבוק, אינסטגרם ועוד…
- אתר תדמית ממתג אתכם כעסק רלוונטי, עדכני ומודרני