אלמנטים הכרחיים לקידום אתר תדמיתי
אתרים תדמיתיים הם מבין האתרים הנפוצים ביותר כיום וכל עסק שמכבד את עצמו יכול להגדיל את מספר הפניות אליו באמצעות אתר תדמיתי שיתקדם בגוגל על החיפושים הרלוונטיים אליו.
יחד עם זאת, כמעט בכל תחום יש לפחות כמה עשרות אתרים שמתחרים על אותו קהל יעד, ולכן חשוב מאוד לדעת איך עושים זה נכון הן מבחינת האופטימיזציה לגוגל (זהו למעשה החלק של קידום אתרים) והן מבחינת המסר התדמיתי והשיווקי אותו רוצים להעביר. לא משנה אם בחרתם ללכת עם חברה לקידום אתרים או לקדם בעצמכם – יש כמה עקרונות שמאד חשוב לדעת במסגרת התהליך.
תוכן
אין ספק שאחד הדברים החשובים ביותר בכל אתר הוא התוכן מכיוון שזהו החלק המרכזי אותו גוגל סורק בכל אתר שהוא. באתר תדמיתי בדרך כלל יהיה עמוד בית ומספר עמודים מרכזיים כגון עמוד שירותים ומוצרים עיקריים. אחרי שבודקים את מה הגולשים מחפשים באמצעות מחקר בסיסי של מילות המפתח הרלוונטיות, יש ליצור תרשים זרימה או מפה בסיסיים של האתר על מנת לדעת אילו מילות מפתח לשלב בכל עמוד.
חשוב שבכל עמוד כזה יהיו לפחות כמה פסקאות טקסט שיכללו את מילות המפתח בקומבינציות ושילובים מגוונים על מנת שגוגל יוכל להבין במה הוא עוסק ולהציג את העמוד כאשר הגולש מקליד שאילתה בגוגל. באמצעות תוכן שכתוב היטב וחלוקה הגיונית לעמודים, ניתן למעשה לקדם את האתר באופן אקטיבי באמצעות פעולות חיצוניות כדוגמת בניית קישורים. לעומת זאת, קשה מאוד לקדם אתר עם תוכן דל ולא מקורי.
קיראו עוד באימג'יה:
עמוד אודות
חלק בלתי נפרד מכל אתר תדמיתי הוא עמוד האודות: בעמוד האודות בדרך כלל תהיה היסטוריה קצרה של העסק או החברה וציון הניסיון והמומחיות של הבעלים והעובדים. ניתן גם להוסיף פנייה ישירה ואישית אל הלקוח אם מבקשים לשדר תדמית פחות מעונבת ורשמית (מן הסתם היא איננה מתאימה לכל סוג עסק).
עמוד האודות הוא גם המקום לציין את הפרטים של העסק כגון כתובת, מספר טלפון וסניפים. המידע הזה הכרחי לא רק ללקוחות, אלא גם לצורך הכללה בפאנל הידע של גוגל ובמפות (גוגל נוהג להצליב את כל מקורות המידע והאינדקסים המקומיים בהם העסק רשום על מנת לוודא שהוא אותנטי).
המלצות או תיק עבודות
המלצות ותיק עבודות הם אלמנטים שלא קשורים ישירות לקידום בגוגל, אבל יש להם השפעה מכרעת בכל מה שקשור לאספקט השיווקי של האתר. המלצות אותנטיות ומפורטות (יותר משורה אחת או שתיים) יכולות להגדיל את מספר הלקוחות החדשים בשיעור ניכר.
אם קיים תיק עבודות, רצוי מאוד לצרף צילומי מסך או קישור לאתר הלקוח, כי גם באינטרנט אין טוב ממראה עיניים.
מה שרוצה ללכת צעד אחד קדימה יכול לצלם ריאיון עם לקוח או אפילו את אחד העובדים בווידאו בזמן העבודה. בניגוד לעבר, אין חובה בשירותי עריכה מקצועית בעלות של אלפי שקלים וקל יחסית לשמור על איכות תמונה וצליל ברור גם על ידי שימוש בציוד ביתי.
מערכת ניהול התוכן
מערכת ניהול תוכן טובה כגון וורדפרס לא רק מקלה על הקידום, אלא גם מאפשרת ליצור עמודים חדשים או לערוך עמודים שצריך לעדכן בקלות. למרות שלרוב מערכות התוכן יש אינספור הרחבות אפשרויות, לפעמיים הכי טוב להשתמש דווקא במערכת הבסיסית ("ונילה"), במיוחד כשאתרי תדמית הם לרוב פשוטים ביותר ולא כוללים פונקציות מורכבות.
בלוג
לעיתים קרובות נרצה להציג או להתייחס לטרנדים ולעדכן את הלקוחות במבצעים או שירותים חדשים מבלי לגעת באתר הראשי עצמו. מרבית בעלי העסקים ישתמשו ברשימות תפוצה בדואר האלקטרוני, אך אלו מוגבלים רק למי שנרשם מראש. מעבר לכך, רשימות תפוצה אינן מתאנדקסות בגוגל, ולכן אי אפשר ליהנות מהיתרונות הבלעדיים של קידום אתרים כמו למשל חיפושים עונתיים.
הפתרון הוא לשלב בלוג בתוך האתר – רצוי שהבלוג ייכתב על ידי אדם מטעם החברה או כותב תוכן שיעבוד אתה באופן צמוד (לא דרך חברה מתווכת). הרבה פעמיים יתקבלו הצעות להחלפת פוסטים או מאמרים מאתרים אחרים, אך יש לבדוק שמדובר במידע בעל ערך ולא בעוד מאמר שיווקי חלול. בנוסף, לשם הגילוי הנאות ושמירה על אמינות, כדאי לציין שמדובר בכותב חיצוני גם אם יש קישור אליו מגוף הטקסט.
עיצוב לוגי למובייל
היום אין כמעט אתר תדמית שלא מותאם למובייל (בוודאי אם מדובר באתר שנבנה בשלוש השנים האחרונות), אך יש לבדוק היטב שהתבנית המוקטנת של האתר מציגה את כל מה שחשוב במקום בולט. אין טעם באתר מותאם למובייל שלוקח שתי דקות למצוא בו מספר טלפון. יש להקפיד על עיקרון "מעל לקיפול" (Above the fold). כלומר, מה שהגולש אמור לראות בעדיפות ראשונה חייב להיות עוד לפני שהוא גולל את המסך (למרות שבמסכים קטנים כנראה תהיה גלילה מינימלית).
עוד דבר חשוב הוא לטפל בתמונות: מסכים בגדלים לא שגרתיים כגון אלו שנמצאים במכשירי note ("פאבלטים") או בטאבלטים מסוגים שונים עשויים להציג תמונות מעוותות בקנה מידה לא נכון.
לא ידעתי שרשימות תפוצה לא מתאנדקסות, למדתי הרבה, תודה רבה.