מזל טוב, החלטתם לפתוח אתר אינטרנט משלכם, אך היום הרשת מלאה באתרים ואיך תצליחו לוודא שאתם ממקסמים את מירב הגולשים להיכנס דווקא לאתר שלכם. פעם בימים שקדמו לעידן האינטרנט לא הייתה לפרסומאים דרך לדעת האם הפרסומת שלהם עובדת, דהיינו מביאה לקוחות או לא, אלא האינדיקציה הכי קרובה הייתה נתוני הרייטינג בטלוויזיה שיכלו למדוד ולו במעט כמה נחשפו לפרסומות המסוימות הללו ובימים של עידן תחילת ערוץ 2 אנשים עוד היו מוכנים לראות פרסומות שלא כמו היום שיש אפילו תוכנות לחסימת פרסומות. כמו כן גם לא הייתה לך דרך לדעת אם הלקוח שהגיע אלייך בא מכיוון שהוא ראה פרסומת מסוימת או מודעה שלך בעיתון, כיום בעידן האינטרנטי זה יותר קל, ואתה יכול לקבל נתונים על מי ביקר באתר שלך כמה ביקרו, כמה הקליקו וכו'. ההבדל בין ביקור להקלקה הוא שביקור זה שמישהו נכנס לאתר גלל למטה עבר על כולו קרא ויצא, הקלקה זוהי כבר הנעה לפעולה מסוימת וזה כבר משהו שקצת יותר קשה לגרום לאנשים לעשות.
אז מה לעשות?
כדאי לדאוג שהאתר שלכם יקודם היטב במנועי החיפוש האינטרנטיים השונים, זאת תוכלו ללמוד בעזרת קורס שיווק באינטרנט, אבל גם אנחנו ניתן לכם כמה טיפים. אז ראשית רצוי שהאתר שלכם כמובן יראה מקצועי לכן כדאי לפנות לאיש מקצוע שבונה אתרים או לחברה מסוימת העוסקת בתחום. שנית,אם באתר יהיו טיפים, ידע מקצועי או מדריכים כלשהם עם מידע אמין זה עשוי למשוך את הגולשים. שיטה נוספת היא שיטה של היצמדות לאתר גדול נוסף שכבר ותיק בתחום, כלומר לכתוב תכנים מסוימים באתר הגדול שיפנו גולשים לאתר שלכם, בתנאי כמובן שאין ניגוד אינטרסים בין האתרים שלכם אחרת המנהלים של האתר הגדול לא יסכימו לשת"פ המוזכר וזה ברור ומובן, אלא אם תחלקו חבילת פרסום משותפת שאותה שניכם מממנים ואז שיתוף פעולה כזה הוא כדאי ומשתלם. דרך נוספת להרוויח מהאתר שלכם היא להכניס קישור שיפנה לאתר כלשהו של חברת נופש או בית מלון או מסעדה והבעלים ישלמו לכם על כל רכישה שתבוצע דרך הקישור המסוים הזה. דרך נוספת היא להעלות תוכן ויראלי.
ויראלי? זה מדבק?
כן, ויראלי ברשת זה מדבק, אך שלא כמו בהחיים האמיתיים שם אנו נזהרים במהלך כל היום לא להידבק במחלות או וירוסים, באינטרנט הויראליות היא שונה. נכון שגם כאן כדאי להיזהר ולא כל הודעה או סרטון הקופצים בקישור יהיו בהכרח תוכן ידידותי, אך בשנים האחרונות גדלה התופעה הזו וקיבלה שם: "תופעת רשת". תופעת רשת היא שם שניתן לכל סרטון או תמונה שסחפו את הרשת וגרמו להרבה תגובות שיתופים וקישורים וזה מה שנקרא ויראלי טוב. בכל קורס שיווק באינטרנט ינסו ללמד אתכם ליצור תוכן שכזה כי תוכן טוב מביא "טראפיק", מונח שהושאל מחיי היום יום שלנו, מהכבישים כי טראפיק כאמור זו תנועת כלי רכב.