למה צריך קידום אתרים? מה זה משנה?
אני אתחיל איתכם מהסוף, על מנת לקבל לקוחות שהם לא "מפה לאוזן", צריך לעשות לא מעט פעולות שיווקיות כאלו ואחרות אשר בסופו של דבר, צריכות להביא את הלקוחות החדשים שלנו, קידום אתרים בצורה אורגנית אמורה להיות זו שתביא את הלקוחות מבלי שאנחנו נצטרך לשווק בצורה אגרסיבית, למה ההנחה הזו?
קידום אתרים בגוגל (אורגני), הוא בעצם סדר של כמה וכמה פעולות אשר גורמות לאתר להיות מותאם לקווים המנחים של גוגל, לפני שאתם שואלים את עצמכם, איזה "קווים מנחים" יכולים להיות כבר לגוגל, אתם צריכים לשאול את עצמכם שאלה קצת שונה, "האם האתר שלי עונה על הצרכים של הלקוח הפוטנציאלי?" מה השאלה אומרת? פשוט מאוד:
האם הגולש / הלקוח הפוטנציאלי שחיפש משהו בתחום שאני מתמחה בו, אכן יכול למצוא את כל אשר חפץ בו באתר שלי?
התשובה לשאלה הזו היא בדרך כלל "לא את הכל אוכל לתת", מהסיבה הפשוטה, שהרבה מאוד בעלי אתרים הינם אגואיסטים, וזה בסדר, לא מדובר בחלילה בקללה או כד', בסך הכל מדובר במשהו מאוד פשוט – בדרך כלל, בעל האתר מעלה 4,5 או אפילו 20 עמודים שמדברים נטו על מה שהוא רגיל לדבר, על אופי השירות שהוא נותן, על מספר המוצרים שהוא "מוכר" ובזה נגמר הסיפור, אך לכל לקוח פוטנציאלי – יש דרך, ואנחנו בתור "מקדמי אתרים", לומדים את הדרך של הלקוח הפוטנציאלי.
מהי הדרך של הלקוח?
על מנת להגיע למצב בו אנחנו יכולים לסלול את הדרך של הלקוח, אנחנו צריכים להבין מאיפה הדרך הזו מתחילה, כלומר, מה הדבר הראשון שהוא עושה כאשר הוא מחפש את השירות שאתם מוכרים, לצורך העניין אם מדובר בתחום כמו "הסכם ממון", מדובר על "דרך" ארוכה מאוד לפעמים של הלקוח הפוטנציאלי לפני שהוא הופך ללקוח בחברה שלנו, או אפילו פחות מזה, לליד (LEAD) בידינו. מה הוא מחפש? כמה דוגמאות:
לפני שהלקוח מגיע אלינו לחתימה על הסכם ממון, רוב המקרים שהוא יכתוב בגוגל "גישור טיפים" או "איך נראה הסכם ממון לדוגמא", וברגע שהוא כותב את זה בגוגל, חשוב מאוד שהאתרים שיעלו הינם מקורות מוסמכים בנושא שיכולים לעזור לו לנסח את ההסכם בצורה מקצועית אך עם זאת, אתר שייתן את האפשרות לשירות של ייעוץ מתמשך או ייעוץ חד פעמי על מנת לעזור לו לסכם את ההסכם בצורה הטובה ביותר והמקצועיות ביותר שלא ניתן להשיג לפעמים במסמכים לדוגמא בלבד.
הדרך של הלקוח חשובה מאוד לנושא של קידום אתרים משום שהדרך הזו בדרך כלל מתגלה בעזרת מחקר מילות מפתח מקצועי שעובר דרך כמה וכמה כלים למקדמים, למשל "כלי תכנון מילות המפתח" של גוגל, כלי ששייך בדרך כלל למערכת האדוורדס אך נותנת מענה על חיפושים וטרנדים מגמתיים לנושאים מבוקשים בגוגל. בעזרת הכלי הזה אפשר לגלות כמה וכמה ביטויים אשר מקלידים הלקוחות הפוטנציאלים שלנו, החל מביטויים מרכזיים כמו "הסכם ממון" ועד ל "איך מנסחים הסכם מקצועי עם מגשר". מה שנקרא "ביטויי זנב ארוך", אשר קיימים למען צורך מדויק ונישתי עד מאוד. (וכמובן, מדויק!)
גילינו את הדרך של הלקוח – מי מוביל את מי?
בדרך כלל, אחרי שמקדם אתרים מקצועי מגלה את הדרך בעזרת מחקר מילות מפתח מקצועי, הוא צריך לדעת לאן ממשיכים מכאן, בדרך כלל, מדובר בנושא מאוד פשוט – אופטימיזציה לאתר, משמע, לגלות מה בדיוק יש באתר בצורתו כיום שיתאים למחקר שנעשה קודם לכן, לצורך הדוגמא, האם באתר יש עמוד שנותן "הסכם ממון לדוגמא"? אם לא, צריך לייצר עמוד כזה (ברוב המקרים בשיתוף פעולה מלא עם הלקוח) וכשאנחנו מוכנים עם עמוד שכזה באוויר באונליין, אנחנו יכולים להתחיל לקדם אותו בגוגל תחת הביטוי "הסכם ממון לדוגמא", כי כמו שאמרנו, בסופו של דבר – גוגל רוצה לתת את התוצאה הרלוונטית ביותר בזמן הקצר ביותר, אז רצוי מאוד שיהיה לכם עמוד איכותי ומקצועי בדיוק בנושא שמחפשים הלקוחות שלכם.
קידום אתרים מוביל תהליך שיווקי
למרות מה שכולם קוראים ל-SEO (תהליך קידום אתרים אורגני – אופטימיזציה למנועי החיפוש), כתהליך שיווקי, הוא בעצם תהליך אופטימאלי לגוגל ותו לא, מה הכוונה? גוגל הוא עדיין בסך הכל אתר אינטרנט שמחפשים בו לא מעט (כ3.5 מיליארד, טוב, אולי קצת יותר מ"לא מעט") אבל כשמחפשים בו, גוגל מציג אתרים שהוא חושב שמתאימים בהתאם לכמה וכמה פרמטרים, כמה פרמטרים? לפחות 700 סיגנלים שונים, אז איך יודעים במה להתמקד? בואו נעשה סדר:
גוגל מעדיף לתת לכם את הגרסאות הקצרות של האופטימיזציה, לכן, גם בעמוד של גוגל שהם מדברים על קידום אורגני, הם נותנים לכם לבחור בין המסמכים המפורטים והמסבירים ברמה מטורפת את הכל, או גם עמוד אחד שמדבר מה בדיוק חשוב, אני אקצר לכם ואומר – בעיקר, מדובר בצורת ההופעה מול הגולשים, כי יש תגיות מטא וכותרות בדף עצמו (מוזמנים לקרוא מאת גוגל על אופטימיזציה קצת יותר כאן) שבעצם הגולש רואה עוד לפני שהוא נכנס בכלל לאתר, משמע, גוגל רוצה לראות מה אתם יכולים להציע לגולש מבחינת כותרת שיווקית שתמשוך אותו להקליק על האתר שלכם.
מעבר לזה, מה הדברים החשובים ביותר לגוגל?
גוגל הצהירו איפשהו באחד הסשנים שלהם (גוגל האנגאאוט) שיש 3 פקטורים החשובים ביותר לקידום בגוגל, והם:
- תוכן באתר
- קישורים חיצוניים
- ראנקבריין
עושה לכם קצת בלאגן בראש? אל תיבהלו, בסך הכל מדובר בנושא מאוד מובהק, גוגל רוצה לדעת שאתם כותבים תוכן איכותי, מקורי, מקצועי וכמובן, ייחודי! כלומר, ללא העתקות מאתרים אחרים רק כי אין לכם זמן ואתם חייבים להעלות את האתר שלכם בהקדם. אל תזלזלו, גוגל לוקח בצורה קשה מאוד שכפולי תוכן.
מה הכוונה בקישורים? גוגל יודע שבאתרים חיצוניים שונים, יש לא מעט "כנס לאתר הזה למידע נוסף.." ולכן, גוגל חושב שככל שיש לכם יותר אתרים שמצביעים עליכם קישור שכזה, משמע, סוג של הפניית אמון, אז מן הסתם, יש לכם יותר אמינות בעיניי הקהל שלכם. ולכן, קישורים זה ללא ספק פרטור חשוב מאוד
הדבר האחרון שנשמע כמו ספר גדול, זה די מורכב אבל במשפט אחד: גוגל למד את הגולש, ואם הגולש יאהב את האתר שלכם, גם גוגל. מה הכוונה? למשל, אם מישהו נכנס לאתר שלכם ושהה שם כמה שניות ויצא חזרה לעמוד התוצאות בגוגל, מה זה אומר על האתר שלכם? שהוא לא נתן את המענה, ואם הוא לא נתן את המענה, אז אין לו זכות קיום באינטרנט. פשוט נכון? זה העניין, קידום אתרים בגוגל בצורה מקצועית צריך לדעת להתחיל מתהליך הלקוח (הדרך) ומשם, להבין מה בדיוק הגולש הפוטנציאלי היה רוצה לראות ולנסות להציע לו זאת בצורה הטובה ביותר מבלי שיברח.
תזכרו – לא כל גולש שמגיע לאתר שלכם חושב שאתם מדהימים או יותר מזה, לא כל גולש בכלל מכיר אתכם ואת הפעילות שלכם, ולכן, חשוב מאוד לחשוף כמה שיותר פרטים על עצמכם באתר בצורה כזו או אחרת – מה שבטוח, צריך לעשות זאת נכון על מנת לא לאבד את הלקוח בשביל שלא יילך למתחרים שלנו. בשביל מה אנחנו פה והוא כבר אצלנו? 🙂
לפני שאתם רצים לשפוך כסף על אתר (כן, גם 1000 שח זה לשפוך כסף לפעמים), חשוב מאוד שתיהיו מוכנים לקראת המלחמה הגדולה הזו בגוגל, אל תשכחו לנסות לבדוק כמה ביטויים קודם על מנת להבין מה מחפשים, כמה ואיפה. אם לא הצלחתם, תמיד אפשר לפנות לחברות קידום אתרים שיעזרו לכם לפענח. שיהיה בהצלחה!