בתחום קידום אתרים אורגני, יש לא מעט פרמטרים שמשפיעים על דירוג האתר בתוצאות החיפוש ומדובר בתהליך שיכול לקחת לא מעט זמן. על מנת להקל על תהליך הקידום שלכם, נספר היום על 4 כלים חינמיים שיוכלו להועיל לכם בעבודה:
כל יום – מעקב אחר ביטוי מפתח
מדובר בכלי שעוזר לכם לעקוב אחרי ביטויי המפתח שבחרתם לקדם עבור האתר שלכם. הוא מעדכן כל כמה שעות את המצב של הביטויים בתוצאות החיפוש של גוגל. בעזרת הכלי תוכלו להבין האם אתם מצליחים בפעולות הקידום שלכם או לא. הכלי מאפשר בגרסה החינמית מעקב אחר 10 אתרים, ועד 120 ביטויי מפתח בסה"כ.
Screaming frog
מדובר בתוכנה שמחקה את הסורקים של גוגל. כל מקדם אתרים שמכבד את עצמו, משתמש בתוכנה זו על מנת לסרוק את האתרים שלו ולקבל תמונת מצב על האתר. התוכנה מציגה לכם דו"ח עם הנתונים על האתר: איפה חסרה כותרת H1, אילו כותרות SEO יש לכל עמוד, האם יש עמודים שמחזירים סטטוס 404 ועוד. בעזרת התוכנה תוכלו לבצע אופטימיזציה באתר בצורה הטובה ביותר.
Majestic
אם אתם מחפשים רעיונות מאילו אתרים להטמיע קישורים שיפנו לאתר שלכם, Majestic זאת התשובה. עם majestic תוכלו לבדוק את הערך של האתרים בהם אתם רוצים להטמיע קישור. בכלי, תוכלו להבין האם לדומיין יש TF (trust flow) גבוה או נמוך – ככל שהTF שלו גבוה כך הוא נחשב ליותר סמכותי בעיניי גוגל. יש גם את הנתון CT (citation flow) שמעיד על כמות הקישורים שהפנו לאותו דומיין. האידיאל הוא להטמיע קישור בדומיין שיש לו TF גדול יותר מהCT. בנוסף בעזרת הכלי תוכלו לחקור על המתחרים שלכם ולקבל רשימה של אתרים שהם הטמיעו בהם קישורים – פעולה שיכולה לספק לכם רעיונות לאתרים בהם ניתן להטמיע קשורים.
Semrush
כלי למחקר מתחרים, בעזרת הכלי תוכלו לקבל מידע על האתר של המתחרה למשל: תוכלו לקבל תמונת מצב על כמות הביטויים עליהם הוא מדורג, באילו ביטויים מדובר ובאיזה דירוג הם נמצאים, תוכלו גם לקבל מידע על כמות הטראפיק הנכנס לאתר ועוד.